Fel kläder, och blommorna då!!!

Jag gick på begravning igår och tyckte det var en jättefin ceremoni, stillsamt och rofyllt, omöjligt att hålla tårarna tillbaka måste jag säga även fast jag inte kände personen så väl.

Det här var min första begravning som jag har varit på i alla fall som vuxen och jag upptäckte att jag skulle ha gjort min hemläxa först. Först och främst så hade alla vanliga kläder på sig, jag var den enda som hade svart kjol, kavaj osv såg nästan ut som kyrkopersonalen. Självklart skulle jag ha läst om vilka kläder som gäller till begravning vilket jag uppenbarligen inte hade gjort när det stod valfri klädsel på inbjudan. Fast valfri innebar ju att jag hade gjort rätt egentligen, men jag kände mig verkligen som det var fel med den normala begravningsklädseln i det här sammanhanget.

Nåja, sedan kom vi till själva avskedet, ceremonin där man går fram och tar farväl. Alla hade en blomma med sig utom naturligtvis jag och kände mig rätt dum. Inte hade jag heller skickat några begravningsblommor och hela situationen gjorde mig dålig till mods.

Så, innan du går på begravning för första gången, kolla runt lite på om vad som gäller först så slipper du pinsamma och jobbiga misstag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0